Sunday, May 3, 2009

烦!!!

最近有很多事情
到底在什么?!
乱糟糟的一团
妈的,到底是怎么回事啊?!

什么跟什么嘛?

Damn shit gov
像乌龟酱 slow motion
Matriculation 上诉的要五月二十二号才知道
可是学生十多号就入学了
JPA 就要等到五月二十一号才知道
都不会想下 Form6 五月十一号就开课了
到时是要我怎样?!
如果这两样都没有
我就完了
唯一的出路
难道就只有 Form6 吗?

彷徨
无助
无奈
憧憬


因为我要读医科
而家庭环境并不允许我读那么贵学费的科系
除非
我拿到奖学金
或是进 Matriculation
或是拿到 jpa
所以家人希望我读 engineering
至少他们供得起
可是
我不想纠缠在 engineer 的世界
我一点都不喜欢
我一点都不兴趣
我一点都不适合
全家都是 engineer
都是 Chemistry 和 Physics
就只有我是例外的
不喜欢这两科
只爱 Biology
而且对其他有兴趣的科系都是超冷门的
就好像我想读关于
红树林或者海洋的 conservation 和 perservation
再不然就是环境工程
这些都是和自然界有关的
我想为我们的地球做些什么
p/s:我是热爱大自然的人

可是这些行业都是冷到南北极的

大人们看到的是未来
他们担心哪个科系的工作几率高?
未来的发展空间如何?
他们看到的是长远的路
而重视的并不是所谓的理想
爸常跟我说
不可以只单单说理想
还要看这市场上是否真的需要?
应该两样条件都并重
年轻的时候总说理想理想
年老了你并不会当理想是一回事
理想能当饭吃吗?

真的是这样吗?

所以
对于刚才提及的科系
是不被允许的!
通往医学系的管道
就只有
Matriculation
JPA
Form 6
如果前两者失败的话
就只有后者了

问题来了
我不想进 Form 6
我怕我读不来
号称世界第二难考的考试
问你怕不怕?
我觉得我是在聪明人群里最笨的那个
所以至于拿 4 flat
我真的没信心!
从小到大
UPSR
PMR
SPM
我都拿全科 A
到 STPM 时是否也会一样?!

总之一句话
烦!!!

我的未来到底是什么?
有谁能告诉我?

I'm standing on the crossroad now, confusing........

by_bittercoffee ^^

13 comments:

  1. 行行出状元哦^^

    你好过我很多,至少你知道自己想怎样。而我,什么也不知道!

    ReplyDelete
  2. 唉,我也不知怎样啦!
    你真的要读 Form 6?
    要搞中六的东西时记得叫我哦!

    ReplyDelete
  3. 中六迟进去,
    没关系的。

    ReplyDelete
  4. 是吗?
    玫你要读中六哦?读哪间的?

    ReplyDelete
  5. Go for Form 6, at least you learn something before you go into any learning institution.
    Though the form 6 syllabus is really hard, it definitely helps in you future studies (I swear)!
    And for your jpa, if you get jpa for pharmacy, after you get into college, you can apply for a 'down grade' to medic course.
    All the best!

    ReplyDelete
  6. yji xj:
    What you meant by 'down grade'?
    Last time chen aik xg told me that it is hard to transfer course, only if you have a very very stronge reason!

    ReplyDelete
  7. For example, you r now in Australia Matriculation Program, and you want to have a 'down grade'. Here, pick a program which costs less than the AMP u are in to be transferred to, this is 'down grade'.
    Yeah, as what chen aik said, it was quite hard to transfer you course.
    However, for your case, students are usually changed to indonesia/india medic program.
    Since it can help to reduce JPA's budget, I think it will be very easy to be approved.
    Go for it if you have a chance to.
    If being a doctor is your dream, never hesitate to take any chance granted to you ^^

    ReplyDelete
  8. 你相信这世上有神吗?
    当你觉得无路可走,不妨试下向神祷告!
    读那里不并不重要,重要的是你的兴趣,
    虽然高中六要拿好成绩困难,
    但也不是没有人试过,要对自己有信心!
    只要你肯努力,是没问题,
    我对你有信心!加油

    ReplyDelete
  9. yji xj:
    if there is choice for me whether to aus for pharmacy or india/indonesia for medic...i think i will just choose to aus!
    but anyway, thanks ya...hehe

    prince:
    或许....我会读中六!11号要去报到,所以边读边等jpa和matriculation的消息!如果没下文的话,我很大可能会念中六吧!

    ReplyDelete
  10. Haha, perhaps the countries scare you a lot?
    ha.. JPA results are coming out now.
    All the best!

    ReplyDelete
  11. yji xj:
    i don't get it, offered me to study in pengajian tinggi swasta or others instead !!

    ReplyDelete
  12. 这样的选择我觉得很好,
    不会浪费多时间去等待!

    祝你能心想事成噢=.=

    ReplyDelete
  13. I duno wat JPA is doin now. They keep changing policy from yr to yr, without any persuasive and viable reason. May be they try to confuse ppl, with hidden agenda.

    ReplyDelete